Firma Yakima Industries została założona przez Otto i Jeanne Lagervall w miejscowości Yakima, w stanie Waszyngton. Otto, wynalazca i entuzjasta sportów wodnych, wykonywał ręcznie podpórki na stopy do kajaków i kanadyjek. (Jego pierwszym znaczącym wynalazkiem był składany, metalowy stojak na nuty). Należący do małżonków niewielki warsztat produkcyjny wytwarzał ponadto bagażniki dachowe do przewożenia drabin i sprzętu do przycinania roślin.
Firma Yakima Industries wprowadza swój pierwszy produkt na rynek ogólnokrajowy, jest to bagażnik o nazwie Gold Rush Bar.
Kiedy Steve Cole i Don Banducci kupili firmę Yakima Industries, była ona jedynie niewielkim warsztatem produkcyjnym działającym w mieście Yakima, w stanie Waszyngton. Jako zapaleni amatorzy turystyki kajakowej i rowerowej, ci dwaj pionierzy dostrzegli wielkie możliwości i przyszłość rynku urządzeń do przewożenia sprzętu rekreacyjnego i sportowego. Przenieśli firmę Yakima Industries w dzikie zakątki regionu Arcata w Kalifornii i podjęli się misji umieszczenia przewożonego ekwipunku na autach, po to, aby we wnętrzach można było pomieścić przyjaciół.
Motto marki Yakima (które brzmi: „bez względu na miejsce przeznaczenia i na rodzaj przygody, firma Yakima dostarczy Ciebie, Twoich przyjaciół i cały ekwipunek na miejsce tak, aby Wam pozostało wyłącznie to, co najważniejsze - gromadzenie niezapomnianych wspomnień") sprawdziło się podczas Olimpiady w Los Angeles, w 1984 roku, kiedy to firma dostarczyła owiewki dla wszystkich pojazdów towarzyszących olimpijskim wyścigom.
Legitymując się zaledwie pięcioletnią historią, firma Yakima była również oficjalnym dostawcą bagażników dla drużyny kolarskiej 7-Eleven Cycling, która zdobyła aż dziewięć złotych medali.
Firma Yakima wdrożyła produkt SteelHead, swój pierwszy bagażnik rowerowy przystosowany do mocowania widelców.
Wraz z rosnącą popularnością Internetu, sktótowce w rodzaju LOL czy OMG na stałe zagościły w amerykańskim słowniku. Wkładem firmy Yakima do tego nowego języka stał się skrót QTR, powszechnie obecnie używany na określenie bagażników typu Q Tower. Na marginesie (albo: BTW), projekt tego bagażnika okazał się tak dobry, że produkuje się je do dzisiaj.
Firma Yakima przeniosła swoją siedzibę z Kalifornii do Oregonu. Wraz z tą przeprowadzką pojawiły się dwa nowe motta: „zaproś przyjaciół do auta" i „niech miasto Portland ma styl".
W tym roku wprowadzono na rynek dwa nowe modele bagażników na hak holowniczy, HoldUp i SwingDaddy, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno klientów, jak i ekspertów z branży. W tym samym roku inżynierowie firmy Yakima poszybowali na odległość blisko 19 m, wygrywając Konkurs Lotów Red Bulla w Portland i wraz z rzeką Willamette przeszli do historii.
Holding Kemflo oficjalnie przejął firmę Yakima jednocześnie z firmami Whispbar i Prorack z Nowej Zelandii. Wszystkie trzy marki rozpoczęły sprzedaż swoich produktów w Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii
Firmy Yakima USA i Yakima Australia funkcjonują jako spółki siostrzane. W Yakima USA nadal produkuje się głównie systemy do przewożenia tradycyjnych ładunków, podczas gdy w Yakima Australia powstają przede wszystkim rozwiązania off-road. Produkty pod markami Yakima, Whispbar i Prorack sprzedaje się w Ameryce Północnej, Europie, Australii, Nowej Zelandii, Afryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie.